Αποκλειστική συνέντευξη στο MeridianSports και στον Θεόδωρο Τσιολάκη παραχώρησε ο ποδοσφαιριστής της Sarajevo FC, Ραφαήλ Μάμας, ο οποίος βρίσκεται στην Κύπρο για το κομμάτι της αποθεραπείας του μετά τον τραυματισμό που είχε.
Ο 25χρονος Κύπριος μέσος αναφέρθηκε στην πορεία του στη Σαράγεβο, όπου στάθηκε ιδιαίτερα άτυχος μιας και είχε τρεις τραυματισμούς σε εννέα μήνες, με τον ένα να ήταν ρήξη χιαστών, μηνίσκου και έσω πλάγιου συνδέσμου.
Μίλησε με τα καλύτερα λόγια για την ομάδα που βρίσκεται, ενώ αναφέρθηκε στο ποδόσφαιρο της Βοσνίας, αλλά και στην Εθνική ομάδα της χώρας που θα αγωνιστεί στο Μουντιάλ.
Από εκεί και πέρα έστειλε ηχηρό μήνυμα στην ΚΟΠ με σκοπό να γίνει υποχρεωτική χρησιμοποίηση Κύπριου παίκτη Κ21 σε όλες τις διοργανώσεις και όχι μόνο στο Κύπελλο, ένα μέτρο που υπάρχει και στη Βοσνία, το οποίο έχει βοηθήσει αρκετά.
Στη συνέχεια μίλησε για το πέρασμα του από ΑΕΚ, ΑΕΛ, Νάπολι και Σπαλ, ενώ εξέφρασε την προσωπική του άποψη για την επιστροφή του Τσάβι Ρόκα στην ομάδα της Λάρνακας.
Μίλησε επίσης και για την Εθνική Κύπρου με τον Άκη Μάντζιο, ενώ κλήθηκε να σχολιάσει την πορεία της φετινής Ομόνοιας που κατέκτησε τον τίτλο στην επιστροφή του Μπεργκ, τονίζοντας πως θα ήθελε κάποια στιγμή να τον είχε ως προπονητή του.
Αυτά και άλλα πολλά στη συνέντευξη που παραχώρησε στο MeridianSports και στον Θεόδωρο Τσιολάκη ο Ραφαήλ Μάμας.
Αναλυτικά:
Αρχικά Ραφαήλ, πως σε βρίσκουμε και πως είσαι;
«Είμαι στη φάση της αποθεραπείας μου από τραυματισμό που είχα πριν 3.5 μήνες περίπου, είμαι εδώ στην Κύπρο και κάνω την αποθεραπεία μου με συγκεκριμένη αγωγή που ακολουθώ με σκοπό να επανέλθω πίσω ακόμη πιο δυνατός».
Είσαι στη Βοσνία και στη Σαράγεβο εδώ και εννέα μήνες, ωστόσο είχες τραυματισμούς που δεν σου επέτρεψαν να δείξεις τον πραγματικό σου εαυτό στο γήπεδο που γνωρίζουμε όλοι εδώ στην Κύπρο. Εσύ πως το διαχειρίζεσαι αυτό;
«Αρχικά πήγα από την Εθνική Κύπρο στο Σαράγεβο τραυματίας, ήθελα να μπω εγώ πιο νωρίς για να αγωνιστώ στο ευρωπαϊκό παιχνίδι, αλλά στην προετοιμασία ήρθε ένας άλλος τραυματισμός στον τένοντα του οπίσθιου μηριαίου και δεν κατάφερα να επανέλθω 100% μέχρι και τα μέσα Δεκεμβρίου. Ακολούθως ήρθε η χειμερινή προετοιμασία, άρχισα να βρίσκω τον εαυτό μου σιγά-σιγά και να ξεπερνάω τον τραυματισμό μου, όμως πάνω στην ατυχία μου ήρθε η ρήξη χιαστών, μηνίσκου και έσω πλάγιου συνδέσμου. Εκεί ένιωσα να χάνω τη γη κάτω από τα πόδια μου, όμως πείσμωσα και είμαι πεπεισμένος ότι θα επιστρέψω πίσω ακόμη πιο δυνατός».

Πως νιώθεις στη Σαράγεβο και τι είναι αυτό που θες να δείξεις τώρα που θα επιστρέψεις;
«Στη Σαράγεβο νιώθω πολύ καλά. Είναι η μεγαλύτερη ομάδα της Βοσνίας. Θέλω να αποδείξω ποιος πραγματικά είμαι μέσα στον αγωνιστικό χώρο και να βοηθήσω στην κατάκτηση του πρωταθλήματος τη νέα χρονιά. Γενικά όλοι στην ομάδα στάθηκαν δίπλα μου στα δύσκολα και θέλω και εγώ με τη σειρά μου να προσφέρω για να ανεβάσουμε ψηλά αυτή την ομάδα. Ο κόσμος είναι απαιτητικός και θα ήθελα να τους αποδείξω ότι άξιζε η μεταγραφή μου στη Σαράγεβο».
Πως είναι το πρωτάθλημα στη Βοσνία και πως το συγκρίνεις και στη Κύπρο;
«Το πρωτάθλημα της Βοσνίας έχει ένταση και πολλές μονομαχίες, είναι κάτι που μου αρέσει αυτό και έχει αρκετά γρήγορο ρυθμό με την μπάλα να ανεβοκατεβαίνει συνεχώς στις αντίπαλες περιοχές. Αναφορικά με τον ανταγωνισμό το πρωτάθλημα το διεκδικούν 4 ομάδες και οι υπόλοιπες έχουν πολύ πιο χαμηλό επίπεδο. Σε σχέση με την Κύπρο το πρωτάθλημα της Κύπρου έχει περισσότερη ποιότητα, αλλά όχι τόσο έντονο ρυθμό και δύναμη».
Η Βοσνία έχει προκριθεί στο Μουντιάλ, εσύ πως βλέπεις την Εθνική ομάδα της Βοσνίας και περίγραψε μας λίγο πως βίωσες εσύ την εν λόγω πρόκριση;
«Η Εθνική ομάδα της Βοσνίας βγάζει αρκετά νεαρά ταλέντα, γιατί στη Βοσνία προωθούν τους γηγενής παίκτες και σε νεαρή ηλικία παίρνουν μεταγραφή στα τοπ 5 πρωταθλήματα της Ευρώπης. Μάλιστα έχουν κανονισμό να παίζει υποχρεωτικά ποδοσφαιριστής Κ21 στην εντεκάδα, έτσι πρέπει να κάνουμε και στην Κύπρο, όχι μόνο για το Κύπελλο αλλά και για το πρωτάθλημα, αν θέλουμε να βοηθήσουμε τους Κύπριους παίκτες. Δεν ήμουν εκεί όταν πήρε την πρόκριση, αλλά είδα όλα όσα έγιναν, κάηκε το Σαράγεβο και βγήκαν όλοι στους δρόμους και γιόρτασαν μαζί, όπως πρέπει να γίνεται για μία χώρα. Αγαπούν πάρα πολύ τη χώρα τους οι Βόσνιοι και αυτό μου έκανε εντύπωση, κάτι που δεν έχουμε εδώ στην Κύπρο, δηλαδή δεν έχουμε αγάπη στην Εθνική, ενώ στη Βοσνία όταν παίζει η Εθνική ομάδα γεμίζει όλο το γήπεδο, αυτό θα πει να αγαπάς τη χώρα σου. Αγωνιστικά τώρα για την Εθνική Βοσνία, υπάρχει και ποιότητα, και ταλέντο αλλά και πάθος, επομένως πιστεύω ότι θα πάνε αρκετά καλά, εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι απέκλεισαν την Εθνική Ιταλίας».
Πολύ ωραία αυτά που μας είπες για τη Εθνική Βοσνίας, τι έχεις να πεις και για την Εθνική Κύπρου με τον Άκη Μάντζιο στο τιμόνι;
«Με τον κ. Μάντζιο στο τιμόνι είδαμε μία τεράστια αλλαγή στην Εθνική, ως προς το καλύτερο. Είναι πιο ανταγωνιστική, παίζει καλύτερο ποδόσφαιρο και ο ίδιος δίνει ευκαιρίες σε νεαρότερους ποδοσφαιριστές. Εγώ με τη σειρά μου όποτε κληθώ για την Εθνική θα δώσω τον καλύτερο μου εαυτό».
Ραφαήλ πρόσφατα παραχώρησες και συνέντευξη σε έναν μαθητή Γυμνασίου, στο Ευριβιάδιο συγκεκριμένα και ήταν κάτι ξεχωριστό, εσύ πως ένιωσες να δίνεις συνέντευξη σε έναν 14χρονο θαυμαστή σου;
«Γενικά μου αρέσει να βοηθάω τα πιο μικρά παιδιά να πετυχαίνουν τα όνειρα τους και όταν μου ζητήθηκε να πάω για τη συνέντευξη δεν θα μπορούσα να πω όχι, ήταν μία ωραία εμπειρία και για μένα».
Ραφαήλ στην Κύπρο αγωνίστηκες σε ΑΕΚ και ΑΕΛ, γενικότερα πως σε βοήθησε το πέρασμα σου από αυτές τις ομάδες και τι κράτησες;
«Η ΑΕΚ είναι η ομάδα που με ανέδειξε, ήμουν απ’ τις ακαδημίες της ΑΕΚ και αυτό με τιμά, είμαι περήφανος που αγωνίστηκα στην ΑΕΚ και έχουν όλοι όλο τον σεβασμό μου. Ακολούθως έμεινα ένα χρόνο στην ΑΕΛ, που εκεί δέθηκα πολύ γρήγορα με την ομάδα, έδωσα τον καλύτερο μου εαυτό και για αυτό πήρα μεταγραφή στη Σαράγεβο, κάνοντας ένα όνειρο μου πραγματικότητα».

Πως νιώθεις που ουσιαστικά είσαι από τους τελευταίους παίκτες των ακαδημιών της ΑΕΚ που κατάφεραν να παίξουν μπάλα;
«Νιώθω πολύ περήφανος γιατί δικαίωσα τους προπονητές μου, όμως δεν μου αρέσει που δεν έχουν βγει και άλλοι παίκτες απ’ την ΑΕΚ, γιατί διαθέτει αρκετά ταλέντα και πρέπει να βρεθεί ο τρόπος να αξιοποιηθούν και να προωθηθούν».

Αγωνίστηκες και στη Νάπολι στη δεύτερη ομάδα μένοντας εκεί δύο χρόνια και σύνολο τρία στην Ιταλία καθώς έπαιξες και στην Σπαλ, πόσο σε βοήθησε το πέρασμα σου από εκεί και τι είναι αυτό που σου έμεινε χαραγμένο;
«Με βοήθησε πάρα πολύ το πέρασμα μου απ’ την Ιταλία, με ωρίμασε σαν παίκτη και άνθρωπο, κράτησα φίλους, γνώρισα ανθρώπους που θα τους έχω μέσα μου μια ζωή, όπως ο Γκαϊτάνο, ο Ζανόλι που αγωνίζονται τώρα στη Serie A».
Πως είδες το φετινό πρωτάθλημα στην Κύπρο και τι έχεις να πεις για την κατάκτηση του απ’ την Ομόνοια στην επιστροφή του Χένινγκ Μπεργκ;
«Δικαιωματικά η Ομόνοια πήρε το πρωτάθλημα, έδειξε τη περισσότερη σταθερότητα, ήταν η καλύτερη και πιο γεμάτη ομάδα και το άξιζε. Τον Μπεργκ δεν τον είχα ποτέ προπονητή, θα το ήθελα να τον είχα γιατί δείχνει ότι έχει νοοτροπία νικητή, δεν βλέπει εθνικότητες και δίνει ευκαιρίες. Ήταν η καλύτερη μεταγραφή της Ομόνοιας το καλοκαίρι και αυτό φάνηκε με αριθμούς και κατάκτηση πρωταθλήματος».
Ραφαήλ για την ΑΕΚ τι έχεις να πεις, έγιναν πολλά φέτος, πήγε στους «16» της Ευρώπης, έφυγε αρχικά ο Τσάβι Ρόκα και τώρα επέστρεψε, εσύ πως βλέπεις τα πράγματα στην ομάδα της Λάρνακας, με τον κόσμο να θέλει ένα πρωτάθλημα.
«Ο Τσάβι Ρόκα αδιαμφησβήτητα είναι ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της ΑΕΚ τα τελευταία χρόνια, βοήθησε και πρόσφερε τα μέγιστα για να μεγαλώσει η ΑΕΚ στη σύγχρονη της ιστορία. Είναι ένας απ’ τους καλύτερους τεχνικούς διευθυντές, όμως έχει κάνει και αυτός τα λάθη του, άλλωστε κανείς δεν είναι αλάνθαστος, αλλά τα θετικά του είναι περισσότερα απ’ τα κακά του. Ο κ. Καραπατάκης του δείχνει εμπιστοσύνη γιατί πιστεύει σε αυτόν λόγω και των επιτυχιών που έδειξε η ΑΕΚ επί ημερών του και σίγουρα πλέον με την επιστροφή του θα πρέπει να δικαιωθούν και οι προσδοκίες που έχουν όλοι. Εγώ πιστεύω ότι θα έρθει ένα πρωτάθλημα στην ΑΕΚ και εκεί θα ακολουθήσουν και άλλα. Για τον κ. Καραπατάκη αυτό που έχω να πω είναι πως είναι ένας άνθρωπος που αγαπά παθολογικά την ΑΕΚ, βάζει τα λεφτά του και πρέπει ο κόσμος να τον στηρίξει γιατί έχει μεγαλώσει την ομάδα».
Για την ΑΕΛ, δεν τα κατάφερε φέτος να μπει στην εξάδα ή να διακριθεί μέσω του Κυπέλλου, εσύ πως είδες τα πράγματα και πως βλέπεις το μέλλον;
«Γίνεται τεράστια προσπάθεια απ’ τους ανθρώπους που διοικούν την ΑΕΛ, έκαναν τεράστια βελτίωση στο οικονομικό και οργανωτικό κομμάτι της ομάδας και πιστεύω ότι θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο η ΑΕΛ και σύντομα θα διεκδικήσει μεγάλους στόχους».
Τέλος Ραφαήλ ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να στείλεις στους αρμόδιους για το κυπριακό ποδόσφαιρο και στον νεαρό Κύπριο παίκτη που ονειρεύεται να κάνει καριέρα.
«Για τους αρμόδιους, πρέπει να πούμε ότι έχουν ξεκινήσει να σκέφτονται πως να αλλάξουν τα πράγματα ως προς το καλύτερο γιατί προχώρησαν στην ενέργεια με τον υποχρεωτικό παίκτη Κ21 στο Κύπελλο, όμως δεν είναι αρκετό μόνο για το Κύπελλο. Πρέπει να είναι συνολικά και στο πρωτάθλημα αυτός ο όρος, αλλά και να γίνουν και άλλα βήματα και ενέργειες με σκοπό ο Κύπριος παίκτης να πάρει ευκαιρίες. Αν θέλουμε να έχουμε Εθνική ίσως να πρέπει να κάνουμε κάποιες θυσίες με ότι και αν σημαίνει αυτό. Τώρα για τους μικρούς νεαρούς παίκτες δεν πρέπει να επαναπαύονται, να δίνουν το 100% σε κάθε προπόνηση, να πιστεύουν στους εαυτούς τους και η ευκαιρία θα έρθει».
*Ευχαριστούμε το εστιατόριο Rebuke στο Μακένζι για τη φιλοξενία.



